כיצד להכין את הנכס למכירה

 

נדמה שכאשר הבית עומד למכירה, אין כל צורך להשקיע בו יותר כספים, כי ממילא הוא צפוי להחליף בעלות, והבעלים החדשים כבר ידאגו לכל מה שצריך. אולם בדיוק בשל כך, בעלי בתים רבים מחמיצים את ההזדמנות למכור את הנכס שלהם, או גרוע מכך – מורידים את הערך שלו.


הניסיון מלמד שכאשר קונה פוטנציאלי מגיע לראות נכס ששוקל לקנות, הוא בודק קודם כל את הנראות שלו. אולם כאשר הבית עמוס בחפצים אישיים, או שאינו נראה במיטבו, מוזנח ודורש המון עבודה, דעתו של הקונה עשויה להיות מוסחת והוא לא יצליח לראות את הפוטנציאל. נהוג לחשוב שאם תתארו לקונה את הפוטנציאל העצום שגלום בנכס, זה יספיק על מנת שהוא יסתכל מעבר לבלגן, יתפתה לאפשרות וירכוש אותו. אולם בפועל, לא כך הדבר. פעמים רבות יש לעצב את הבית לפני מכירה כדי להציג אותו במלוא הדרו, קל וחומר לקבל עליו את מלוא ערכו.

 

 

עיצוב הבית לקראת מכירה

 

התהליך של הצגת נכס לקונים פוטנציאליים יכול לסגור עבורכם את העסקה, כאשר הבית נראה מוכן למעבר באפשרותכם להרשים את הקונים, לקבל הצעות ולהשיג את המחיר הטוב ביותר עבור הבית שלכם. הכנת הבית לקראת המכירה היא מעט כמו הכנת תפאורה להצגה, עליכם לוודא שהכל נמצא במקום הנכון, מסודר בצורה מושלמת, נקי, אסתטי ומרווח ולא פחות חשוב – ניטרלי, על מנת שהקונים יוכלו לדמיין את עצמם גרים בחלל הזה. כדי לעשות זאת על הצד הטוב ביותר מומלץ לשכור מעצבת פנים מקצועית, אשר תעזור לבצע את השינויים הנכונים, ובכך תאפשר לכם להראות את הבית כשהוא נראה במיטבו.

 

 

 

שימו את עצמכם בנעליהם של הקונים

 

לקונים רבים קשה לעשות את הקפיצה הנדרשת בדמיון, ולפשר בין מה שרואים בפועל לבין הפוטנציאל האפשרי. אולי רק משקיעים בעלי ניסיון יכולים לעשות זאת, תוך שמציגים תכניות עתידיות, אולם למרבית האנשים מוטב להציג את הנכס במצבו האופטימלי. כאן באים לעזרתכם אנשי מקצוע שיכולים בכמה פעולות פשוטות, להעלות את ערך הנכס, לגרום לכך שיקבל את מלוא תשומת הלב מצד הקונים הפוטנציאליים ולוודא שידעו להעריך אותו בהתאם לשוויו האמתי. אם אתם בני מזל כל שתצטרכו לעשות הוא להוסיף פרחים ולבצע כמה תיקונים פשוטים, במקרים אחרים תצטרכו להשקיע בלצבוע את הבית, לשדרג את המטבח ולהחליף גופי תאורה וברזים ישנים.

 

 

 

אל תשכחו: הרושם מתחיל בטאבו

 

מטבע הדברים, יהיה קשה מאוד למכור נכס שגורר אתו חובות לרשויות ולגופים שונים, כולל אזהרות בטאבו וכדומה. לכן מלבד עיצוב וריענון הבית רצוי גם לבדוק שכל הרישומים שלו תקינים ואף להסדיר חובות ישנים, אם ישנם. במקביל וכפי שצוין לעיל, יש להכין את הנכס לקראת הקונים הפוטנציאליים, כאשר הכנת הנכס מתחילה בחצר. אם מדובר בבניין משותף, שתפו את ועד הבית בתכניות מכירת הנכס או עשו זאת בעצמכם – דאגו לכך שהכניסה לנכס תהיה נקייה והחצר מטופחת ככל האפשר. באותה מידה, מעלית תקינה וחדר מדרגות נקי עם תאורה פועלת כראוי, גם הם חיוניים על מנת לעשות רושם על הקונים הפוטנציאליים. ככל שהחלל החיצוני יראה טוב יותר ויושם דגש על כל הפרטים הקטנים, כך יעלו הסיכויים שהקונים יגישו הצעה, קל וחומר שתקבלו תשלום גבוה יותר על הנכס שלכם.

 

 

 

השקעה: משתלמת בראייה לעתיד

 

אם נדמה לכם שהשקעת כסף בנכס דווקא לפני מכירתו היא בזבוז, בראייה של כמה צעדים קדימה, קל להבין שזהו צעד נבון ומשתלם מאין כמוהו, שכן קיים סיכוי גדול לכך שההשקעה תוחזר ואף תניב רווחים. כמו כן, כאשר הכול תקין בנכס והוא יראה מרשים, לקונים הפוטנציאליים לא תהיה סיבה לבקש הוזלה במחיר. לכן יש לדאוג שכל מה שאינו תקין או מקולקל בדירה, יוחלף, יתוקן, ישופץ וינוקה. ומה עליכם לעשות? להחליף כיורים שבורים ואסלות, לאטום נזילות ולטפל בבעיות אינסטלציה אחרות, כמו דליפות. יש לדאוג לתקינות מערכות החשמל הן בנכס עצמו והן מחוצה לו, להחליף גופי תאורה שאינם תקינים ועוד. וכמובן, שיש לדאוג שהבית יהיה נקי ומסודר לפני כל ביקור של קונה פוטנציאלי.

 

 

לסיכום: בהשקעה קטנה ובתשומת לב בלבד, תוכלו למכור את הנכס במחיר הגבוה ביותר. לכן חשוב להמחיש לקונים ולגרום להם להבין עד כמה חשוב לכם הנכס, ששירת אתכם נאמנה לאורך השנים, גם כאשר אתם מתכוננים לעזוב אותו.