קניית דירה – עם או בלי מתווך?

הגעתם לרגע שכל כך חלמתם עליו לאורך השנים, קניית הדירה שלכם, בין אם מדובר בדירה הראשונה שלכם או בדירה נוספת שאתם רוכשים לצורך השקעה או לטובת אחד מילדיכם, נשאלת השאלה, האם להיעזר במתווך בתהליך רכישת הדירה?

 

כל אדם מעוניין למצוא את הדירה המתאימה ביותר עבורו, בשוק קיימים אלפי מתווכי דירות שמציעים לקהל הלקוחות לצפות מדי יום בדירות ובתים מרהיבים בכל רחבי המדינה, אך ישראלים, כמו שישראלים, מעוניינים לחסוך כמה שיותר בתהליך ולמצוא כל דבר בעצמם. אז אחת ולתמיד הגיע הזמן לענות על השאלה – האם להיעזר במתווך בתהליך רכישת הדירה?

 

מה קורה ברחבי העולם?


במדינות המפותחות והמתקדמות, מרבית האוכלוסייה מאמינה כי "לכל מקצוע קיים איש מקצוע" ורבים נעזרים בשירותי תיווך בתהליך רכישת הדירה, כך למשל, במדינות אירופה וברחבי ארצות הברית, המתווכים הם חלק בלתי נפרד מתהליך רכישת הנדל"ן ולמעשה הוא חלק "הכרחי" בתהליך הרכישה, בישראל לעומת זאת, מקצוע ה"תיווך" נחשב עדיין כפונקציה אופציונלית עבור קהל קוני הדירות בארץ.

 

רבים בארץ חוששים ממתווכים שונים בשל הסטיגמה שנוצרה בשנים האחרונות, המדינה מנגד, ניסתה להילחם במתווכים הנוכלים והרמאים אשר עבדו על קהלי יעד שונים בכך שהסדירה את מקצוע התיווך והגדירה את גבולות העיסוק של העוסקים בו.

 

מה קורה היום בישראל?


למרות שרבים חוששים מנושא התיווך, תיווך דירות ניתן להגדיר כ"הכרחי היום", במיוחד במידה ומדובר בנכסים יקרים במיוחד. מתווך למעשה עשוי לקצר לכם את הדרך, לעבור אתכם על החלקים החשובים בחוזים השונים ולהציג לכם את הנתונים שחור על גבי לבן שלעתים אינכם חושבים עליהם.

 

מרבית הישראלים אשר נעזרים בשירותיו של מתווך עושים זאת בעיקר בשל הנוחות. מתווך עשוי לקצר לכם את הדרך בתהליך הרכישה, להיות זמין עבורכם לשאלות רבות ולהציג לכם פרמטרים שונים ובירוקרטיות שונות שיגזלו מכם זמן יקר כאשר תערכו את התהליך בעצמכם. מהצד שרוכש את הדירה, קיימת עדיפות גדולה בשימוש בשירותיו של מתווך שמקנה יתרונות רבים:

  • משרד המתווכים מכיר את מוכר הדירה ונמצא איתו בקשר רציף – דבר שעשוי להתריע מפני נוכלות של הצד השני. בנוסף, משרד התיווך למעשה לוקח אחריות בכל הקשור לחוזים מול הלקוחות האלו ודואג להחתמת הצד השני לאורך כל התהליך.

  • בטיחות בנוגע לטיב הנכס – כאשר אתם רוכשים את הנכסים שלכם ממשרד תיווך מוכר, הקונה יכל להיות בטוח לגמרי לגבי האיכות של הנכס בשל העובדה שהמתווך או משרד התיווך ידאגו למוניטין של עצמם ולא יסכנו את המוניטין שלהם מרכישת נכס שאינו ראוי.

  • סיוע מול אנשי המקצוע – משרדי התיווך נמצאים בקשר ישיר מול אנשי המקצועי והייעוץ הנכונים. בתהליך רכישת הדירה, יש צורך בשלל אנשי מקצוע ביניהם יועצים שונים, עורכי דין מתמחים בתחום אשר יסייעו להם בתהליכי הבירוקרטיה השונים. כאשר קונה רוכש את הדירה דרך משרד תיווך הוא זכאי לאנשי מקצוע אמינים עמם עובדים משרדי התיווך לאורך שנים אשר הם מגנים על הקונה מפני מחירים מופקעים.

  • מציאת הדירה – למרות שקיימים מגוון רחב של אתרי אינטרנט שמציגים את הנכסים השונים, בעיקר כאשר מדובר בתיווך של בתי יוקרה, קשה למצוא את הנכסים הטובים והמשתלמים ביותר. באמצעות תיווך אמנם תשלמו את דמי התיווך אך תהיו חשופים לנכסים רבים.

  • תהליך המשא ומתן – משא ומתן בתהליך רכישת נכס הוא טבעי, הגרסה הרווחת של עולם הנדל"ן היא שמשא ומתן צריך להתבצע באמצעות מתווך שמכוון את שני הצדדים ומציג את העדיפויות השונות בפניהם. מעורבותו של המתווך למעשה עשויה לחסוך זמן יקר גם למוכר וגם לקונה והיא עשויה לנטרל את האגו של כל אחד מהצדדים בתהליך המכירה והמו"מ. המתווך במרבית המקרים הוא הגורם המאזן שמאפשר מו"מ בריא בין הצדדים השונים ובחלק מהמקרים השונים המתווך מוריד את מחיר העמלה עבור הסגירה לטובת המו"מ בין הצדדים.

 

 

 

איך לבחור את חברת התיווך בנכסים יוקרתיים?


כאשר מדובר בנכסים יוקרתיים ועסקאות גדולות מן הראוי שתבחרו מתווך מקצועי שיוכל להנחות אתכם לנכסים הטובים ביותר וללוות אתכם לאורך כל תהליך הרכישה. בעיקר שמדובר ברכישת נכסים, אתם מעוניינים להכיר את הרקע על הסביבה, להכיר את היתרונות שבנכס אל מול החסרונות שבו ובסביבתו ומעוניינים לקבל את הצעת המחיר ההוגנת ביותר.

מגוון רחב של חברות מציעות שירותי תיווך ומבטיחות את השירות המקצועי ביותר, כיצד תוכלו לבחון את זה? להלן מספר פרמטרים שעליכם לבחון לפני שאתם בוחרים בשירותי התיווך של אחת החברות השונות בישראל:

 

  • בחינת הרקע המקצועי של חברת התיווך: כפי שהזכרנו, מגוון רחב של חברות בשוק מציעות שירותי תיווך, לפני בחירת חברת התיווך בדקו את הרקע המקצועי של החברה. בחינת החברה מתחילה כבר בכניסה לאתר האינטרנט של החברה, בחינת הנכסים השונים שהיא מציעה לתיווך, בחינת האזורים בהם היא מעניקה שירותים ללקוחות ובחינת הלקוחות הקיימים של החברה.

  • בדיקת הרקע המקצועי של המתווך: מגוון רחב של חברות תיווך מעסיקות עובדים שעברו הכשרה "מזורזת". כאשר אתם רוכשים נכס יוקרתי, אתם מעוניינים לקבל שירותים ממתווך מקצועי בעל ניסיון רב בתיווך ובעל היסטוריה של הצלחות בתחום התיווך. תוכלו לבחון את הידע המקצועי של המתווך: הבחינה מתחילה בבקשת המלצות מלקוחות מרוצים, בחינת הנכסים שהוא מציעה, בקשה להצגת המידע המפורט לגבי הנכסים השונים ובחינת הניסיון המקצועי של המתווך. חשוב במיוחד לבחור במתווך אשר עובד בחברה מוכרת ובעל מוניטין. תוכלו לבדוק את המוניטין המקצועי של המתווך.

  • בחינת המיקום: לאחר המלצות המתווך, מומלץ שתערכו גם אתם בדיקה מקיפה של המיקום של הנכס החדש שברצונכם לרכוש. השתדלו לדלות כמה שיותר פרטים מהמתווך שלכם אודות האזור בו אתם רוכשים את הדירה.

  • קחו את הזמן לחשוב: הטיפ החשוב ביותר בעולם התיווך ובתחום רכישת הדירות והנכסים, קחו את הזמן לחשוב ולעכל את הנתונים השונים. אל תמהרו לרכוש את הנכסים השונים ובחנו היטב את האופציות העומדות לפניכם. במידה ומצאתם מתווך מקצועי שניתן לסמוך עליו, הקשיבו לעצותיו ובחנו אותם היטב עם בן/בת הזוג שלכם ועם המכרים שלכם.

 

 

 

תיווך בתים ונכסים יוקרתיים בישראל

 

חברת אילתם נכסים מציעה מגוון רחב של נכסים במיקומים נבחרים. החברה מתמחה בנכסי יוקרה ומציעה מגוון סוגים של נכסים שביניהם, דירות, בתי יוקרה ומשרדים שניתן לרכוש או להשכיר. החברה מציעה שירותי תיווך ברמה הגבוהה ביותר ומעסיקה מתווכים בעלי ניסיון מקצועי שעוברים הכשרה מקיפה על האזור ועל הנכסים השונים שמציעה החברה למכירה. מתווכי החברה מלווים בתהליכי הרכישה באופן מקצועי.

 

החברה פועלת בתחום החל משנת 1987 ובמשך השנים ליוותה מאות לקוחות בתהליכי רכישה של נכסים מניבים ותהליכי רכישה של נכסי יוקרה. בעזרת הניסיון הרכב והידע המקצועי אנו מציעים שירות מקצועי ביותר בתהליכי הרכישה.

 

בין השירותים השונים שחברת אילתם נכסים מציעה ללקוחותיה ניתן להתייעץ לגבי מכירה, רכישה או השכרה של בתי ודירות יוקרה בהרצליה פיתוח, כפר שמריהו, רשפון, ארסוף, תל אביב ועוד...