איך נתכונן לקראת משכנתא?

במציאות הכלכלית של זמננו, כמעט כל זוג, או משפחה, שעומדים בפני רכישת נכס אינם יכולים להימנע מלקיחת משכנתא. היות ומדובר בהלוואת ענק, שעתידה להיפרס למשך כל החיים, לקיחת משכנתא זו אחת ההחלטות החשובות אם לא החשובה מכולן, הניצבת בפני זוגות צעירים רבים המתחילים את דרכם בשוק הנדל"ן המקומי, ולכן, אין להקל בה ראש וחשוב לגשת אליה מוכנים. איך נתכונן לקראת משכנתא? ומהם הדגשים החשובים?

 

סוף מעשה במחשבה תחילה


רגע לפני שעורכים סקר בנקים, פורעים חסכונות ומתחילים בתשלומים, עליכם להיות מודעים היטב למצבכם הכלכלי. זה הזמן לערוך חישובים של הכנסות אל מול הוצאות, לגייס הון אישי, לשכלל את  כל החסכונות, קופות הגמל וקרנות ההשתלמות. ההון העצמי הוא שיקבע את גובה המשכנתא שלכם, ואת ההחזר החודשי שתשלמו. כמו כן, חשוב לציין, שרגע לפני שאתם מוסרים את מיטב כספכם לפקיד בבנק לטובת המשכנתא, וודאו כי כללתם בסך כל ההוצאות שלכם גם את ההוצאות הנלוות לקניית נכס ביניהן שכר טרחה לעורך דין, מס רכישה, הוצאות תיווך (במידה ונעזרתם בשירותיו של מתווך), ובל נשכח הוצאות שנלוות למעבר כגון שינוי דיירים, שיפוץ, הובלה וכדומה.

 

ידע הוא כוח


עולם המשכנתא הוא עולם עתיר במושגים ובמונחים מקצועיים, שלא בהכרח ברורים לאנשים מן השורה. לכן, אם הנכם חושבים איך להתכונן לקראת משכנתא, אחת הדרכים לעשות כן, היא על ידי תהליך למידה. על מנת למצוא את המשכנתא הטובה ביותר אשר בהחזריה תוכלו לעמוד, עליכם להבין בתחום, ואם זה אומר קבלת חוות דעת מקצועית מיעוץ משכנתאות, מה טוב, אין כמו ייעוץ של איש מקצועי מנוסה. ההבדל בין יועץ משכנתאות לבין הבנקים השונים הוא שיועץ משכנתאות אינו עובד עבור גוף פיננסי אותו הוא מחויב לרצות, אלא הוא מועסק על ידכם ולכן הוא חושב קודם כל על טובת האינטרסים שלכם.

 

סקר בנקים מקיף


רבים האנשים אשר אינם מודעים לעובדה כי הבנקים הם גוף פיננסי גדול המתחרה באותה הזירה עם גופים פיננסיים אחרים. ולכן, לפני שסוגרים משכנתא עם בנק אחד, חשוב לבדוק מה הבנקים האחרים מציעים. רגע לפני לקיחת משכנתא, עליכם לכתת רגליים, לעשות מחקר ולהשקיע בבדיקת תנאי המשכנתא בבנקים השונים. חשוב לזכור, שעל ידי היכרות עם תחום המשכנתאות, מודעות ליכולות הכלכליות שלכם ובעזרת סקר בנקים מקיף, תוכלו לקבל את תנאי המשכנתא הטובים ביותר שניתן להשיג.

 

והעיקר – לא לפחד כלל


לקיחת משכנתא זה אינו עניין של מה בכך, ואתם יכולים בקלות לוודא כי המשכנתא שלכם בעלת תנאים אופטימליים. אל תחששו לחקור את הזכויות שלכם בתחום ולהיות מוכנים להילחם עליהן. כך למשל בעת הפגישה עם יועץ המשכנתאות של הבנק, אל תחששו להיכנס לתהליך של משא ומתן לגבי נושאים כמו גובה הריבית או גובה ההחזר החודשי, ראו את לקיחת המשכנתא כעסקה לכל עניין ודבר, ממנה אתם רוצים לצאת מורווחים.