איך משביחים נכס יוקרה?

 

 

העובדה שאתם בעלים של נכס יוקרתי אינה אומרת שלא תוכלו להשביח את הנכס ולהעלות את ערכו אף יותר. איך תעשו זאת? וכיצד השבחת הנכס תסייע במכירתו יותר מהר, בסכום המבוקש?

 

 

מכירת בתי יוקרה יכולה להיות מעט יותר איטית ובכל זאת עדיין נחתמות ברחבי הארץ עסקאות נדל"ן של דירות ונכסי יוקרה מדי שנה. כדי לחתום עסקאות ולהצליח לגבור על ההגבלות והמגבלות שקיימות כיום בשוק, היזמים, הקבלנים והמוכרים הפרטיים הופכים ליותר יצירתיים ומוסיפים לבית שדרוגים שמשביחים את הנכס והופכים אותו להרבה יותר אטרקטיבי בעיני הקונים. שואלים את עצמכם איך לעשות זאת? באמצעות הטיפים הבאים.

 

 

 

שילוב טכנולוגיה חכמה

 

שילוב טכנולוגיה חכמה בבית יוקרתי משדרגת אותו במידה ניכרת. כולנו מכירים את הטכנולוגיה החכמה, היא נכנסה לחיינו כרוח הסערה וכבשה אותם כליל. כאן מדובר בשילוב הטכנולוגיה הזו למטרת שיפור איכות החיים בסביבה הביתית ויישומה עבור התועלת האישית. טכנולוגיה חכמה ירוקה יותר, חסכונית יותר והיא הופכת את הבית להרבה יותר מפנק ויוקרתי. המטרה העומדת מאחורי בית חכם היא לחבר את כל המערכות לכדי מארג כולל הזמין לבקרה, שליטה, ניהול ותפעול. כאשר כל מערכות הבית ניתנות לשליטה, הן מותאמות לצרכים אישיים וניתן להפעיל אותן בלחיצת מקש אחת ואפילו מרחוק, כשאתם לא נמצאים.

 

 

 

משטחי קוורץ

 

בתים יוקרתיים תמיד נמדדים בחומרי הגלם בהם נעשה שימוש בעת עיצובם. לקונים שמעריכים יוקרה תהיה עין יותר רגישה לבחירות שלכם ולכן רצוי לבחור במשטחים יוקרתיים במיוחד, כמו למשל משטחי קוורץ. קוורץ כחומר גלם נחשב לאחת הבחירות היפות למטבח, לאמבטיה, למדרגות, לדלפק, לחיפוי וציפוי ולשימושים נוספים. הוא חזק ועמיד ונחשב למוצר מעולה אשר מתעלה בהרבה על חומרי גלם אחרים. מלבד יופיו, דרגת הקושי שלו גבוהה, הוא עמיד בפני סדקים, מים, כתמים, טמפרטורות קיצוניות ועוד, והוא יהפוך את חללי הבית שלכם לאידיאלים ואופטימליים לתחזוקה ושימוש.

 

 

אחסון חכם

 

שימו לב שבתים יוקרתיים אף פעם אינם עמוסים. משטחי השיש במטבח ריקים תמיד ונקיים מעומס של מוצרי חשמל או כלים. הסיבה לכך היא אחסון חכם. בבית יוקרתי כל דבר מונח במקומו ולכל מוצר או מכשיר חשמלי יש מקום. לכן אם ברצונכם להעלות את ערך הנכס שלכם חישבו על הוספת פתרונות אחסון חכמים. מלבד אחסון נוסף, אפשר בהחלט גם לבחור בטכנולוגיה המתקדמת ביותר של פתרונות האחסון שלכם. אם מדובר במנגנוני פתיחה וסגירה משוכללים של דלתות, ארונות ומגירות המטבח ואם בניצול נכון של כל חלקי הבית השונים, ככל שפתרונות האחסון יהיו חכמים יותר כך החלל יראה מסודר ויותר יוקרתי.

 

 

 

 

מעלית

 

במידה ומדובר בבית עם כמה מפלסים או כמה קומות אפשר בהחלט לחשוב על התקנת מעלית. מעלית יכולה לשדרג את הבית מאוד ולהפוך אותו לממש יוקרתי. בנוסף היא נותנת מענה נרחב הן להורים עם עגלות ילדים והן לאוכלוסייה עם מגבלות תנועה כאלו ואחרות. היא עוזרת לדיירים להתכונן לעתיד (הרי לא נישאר צעירים לנצח) ועוד. כיום ניתן להוסיף מעלית כמעט בכל בניין, כל שיש לעשות הוא לקבל את האישורים הנחוצים ולבחור בחברה הנכונה. המעלית תעלה את ערך הדירה בכ- 20% ולכן מספקת תמורה להשקעה.

 

 

 

ממ"ד

 

לא כל דירות היוקרה חדשות מהקבלן, בשוק ישנן דירות יוקרה ישנות ומשופצות וכתוצאה מכך אין להם מרחב מוגן דירתי, או בקיצור ממ"ד. במציאות שבה אנו גרים ממ"ד הוא בגדר חובה ממש, יותר מכך, זהו חדר נוסף בבית מה שמעלה אוטומטית את ערך הדירה. השקעה בממ"ד דורשת סכום של כמה עשרות אלפי שקלים (בערך 90,000 ₪), אך תוספת כזו יכולה להקפיץ משמעותית את ערך הדירה ולכן מדובר בהשקעה משתלמת, אם לא אחת המשתלמות באזורי ביקוש גבוהים.

 

 

 

מרפסת

 

בפרויקטים של תמ"א 38 אפשר לראות כיצד בקלות ניתן להקפיץ את ערך הבית על ידי הוספת מרפסת. בבנייני מגורים למרפסות יש ערך רב, הן משדרגות את איכות החיים ומהוות תחליף לא רע לגינה בבית הפרטי. כדי להוסיף מרפסת צריך היתרים מיוחדים, לרוב הבניינים הוותיקים יש היתרים כאלו, וצריך גם הסכמה של 75% מהדיירים. במידה וקיימות מגבלות תכנוניות אפשר בהחלט למצוא להן פתרון ולהוציא את התכנית לפועל. בדומה לממ"ד גם מרפסת דורשת השקעה של כמה עשרות אלפי שקלים, או אף יותר כשמדובר במרפסת פלדה. תוספת כזו יכולה להגדיל את ערך הדירה בכ- 10%.

 

 

ישנן דרכים רבות להשביח נכס יוקרה ואתם יכולים לבחור באחת או בכמה, כל תוספת לנכס תעלה את ערכו בעשרות אחוזים ותניב לכם תשואה יפה.